Regulamin dla sklepu TopOkazje

Obowiązuje od 7 listopada 2022 roku 

I. Ogólne informacje – o czym jest ten regulamin

1. W regulaminie używamy pojęć:

  • my – sprzedawca, czyli TopOkazje Sp z o.o., ul. Bojemskiego 25, 42-202 Częstochowa, Sąd Rejonowy w Częstochowie, XVII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, KRS: 0000987136, NIP: 9492256631; BDO: 000577398, kapitał zakładowy 5 000 zł
  • Ty – kupujący; każda osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna bez osobowości prawnej, która składa zamówienie w naszym sklepie,
  • nasz sklep – sklep internetowy pod adresem www.topokazje.pl,
  • zakupy prywatne – zakupy robione przez konsumenta lub osobę fizyczną, która prowadzi działalność gospodarczą, pod warunkiem, że zakupy te nie mają dla tej osoby charakteru zawodowego,
  • treści cyfrowe – produkty w postaci cyfrowej – zarówno te przesyłane elektronicznie (np. kody dostępu, klucze produktu), jak i zapisane na nośniku (np. płyta CD, płyta DVD).

2. W regulaminie opisujemy zasady, na jakich sprzedajemy produkty, treści cyfrowe i usługi.

3. Regulamin jest częścią umowy sprzedaży produktów w naszym sklepie.

4. Jeśli chcesz zrobić zakupy w naszym sklepie lub korzystać z innych funkcjonalności naszej strony – przeczytaj i zaakceptuj ten regulamin.

II. Nasze produkty – co sprzedajemy

5. Sprzedajemy produkty, które prezentujemy w naszym sklepie.

6. Jako sprzedawca mamy obowiązek dostarczyć Ci rzeczy wolne od wad. Wszystkie produkty w naszym sklepie są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz legalnie wprowadzone na polski rynek. Możemy jednak sprzedawać też produkty, które były krótko używane lub wykorzystywane jako ekspozycja, naprawiane – takie produkty odpowiednio oznaczamy i opisujemy jako outlet.

[Podstawa prawna: art. 556 oraz 5561–5563 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.]

III. Działanie naszego sklepu – jak możesz korzystać z naszego sklepu

7. W naszym sklepie możesz:

  • robić zakupy,
  • uczestniczyć w promocjach i konkursach.

8. Aby robić zakupy w naszym sklepie nie musisz się w nim rejestrować.

9. Jeśli zarejestrujesz konto w naszym sklepie, możesz dodatkowo sprawdzać swoją historię – na przykład informacje o zamówieniach w naszym systemie.

10. Konto możesz zarejestrować w naszym sklepie m.in. na stronie www.topokazje.pl. W trakcie rejestracji zaakceptuj nasz regulamin. Potwierdzenie rejestracji konta prześlemy Ci mejlem.

11. Zawsze możesz usunąć swoje konto w naszym sklepie. Aby to zrobić wyślij nam mejl na adres: [email protected] ze skrzynki przypisanej do Twojego konta;

12. Strona naszego sklepu działa prawidłowo, jeśli:

  • używasz przeglądarki Chrome, Firefox, Microsoft Edge, Safari lub Opera w najnowszej wersji,
  • masz włączoną w przeglądarce obsługę języka Javascript,
  • masz włączoną w przeglądarce obsługę ciasteczek i danych stron.

13. Reklamacje związane z Twoim kontem w naszym sklepie możesz wysłać na adres: [email protected] Reklamację rozpatrzymy w ciągu 14 dni od dnia zgłoszenia.

IV. Sprzedaż produktów – jak możesz kupić produkty w naszym sklepie

14. Produkty sprzedajemy: w naszym sklepie.

15. W naszym sklepie nie prowadzimy sprzedaży hurtowej.

16. Zamówienia w naszym sklepie możesz składać poprzez stronę internetową www.topokazje.pl. Możesz to robić na dwa sposoby:

  • przez swoje konto,
  • bez zakładania konta – jeśli każdorazowo zaakceptujesz regulamin.

17. Żeby zrobić zakupy w naszym sklepie:

  • przeczytaj informacje o produkcie, zwróć uwagę na opis,
  • dodaj do koszyka produkty – jeśli są dostępne,
  • wprowadź dane odbiorcy,
  • wybierz metodę dostawy,
  • wybierz rodzaj płatności,
  • sprawdź podsumowanie swojego zamówienia,
  • złóż zamówienie przy użyciu przycisku „Kupuję i płacę”.

18. W wyjątkowych przypadkach produkty oznaczamy jako oferty specjalne. Ofertą specjalną są produkty w przedsprzedaży i na wyprzedaży. Oznaczamy tak też produkty, które cieszą się dużym zainteresowaniem albo ich dostępność na rynku jest ograniczona. Na stronie takiego produktu zamieścimy ważne dane na jego temat: ile sztuk produktu możesz kupić na osobę, przybliżony termin dostawy i inne istotne informacje.

19. Jeżeli sprzedawane przez nas produkty będą miały wadę, będą niekompletne, lub będą niepełnowartościowe to opiszemy wszystkie mankamenty takiego produktu na karcie produktu.

20. Potwierdzenie zawarcia umowy prześlemy na mejla, którego podałeś w zamówieniu.

21. Twoje zamówienie jest ważne przez 5 dni kalendarzowych od dnia, w którym je przygotujemy. Jeżeli w tym czasie nieodbierzesz produktu, nie zapłacisz za niego lub nie będziemy mogli się z Tobą skontaktować – anulujemy je.

V. Dostawa – jak dostarczamy Twoje zakupy

22. Produkty dostarczamy wyłącznie na terenie Polski.

23. Produkty dostarczamy kurierem.

24. Koszt dostawy sprawdzisz na www.topokazje.pl/dostawa.

25. Twoje zakupy dostarczymy w ciągu 10 dni roboczych. Jeśli termin dostawy produktu będzie dłuższy, przybliżony czas dostawy podamy w opisie tego produktu w naszym sklepie.

26. Kiedy odbierasz przesyłkę, potwierdzasz jej odbiór – swoim podpisem. Jeśli robisz zakupy prywatne, od tego momentu jesteś właścicielem produktu i odpowiadasz za jego uszkodzenie lub utratę.

27. Jeśli zauważysz, że przesyłka lub jej zawartość jest uszkodzona lub niekompletna (nawet, jeśli opakowanie nie jest naruszone) – zgłoś reklamację przewoźnikowi. To ułatwi procedurę reklamacyjną. Najlepiej, jeśli spiszesz z kurierem protokół stanu przesyłki. Reklamację u przewoźnika możesz złożyć w ciągu 7 dni od odbioru przesyłki. Możesz też skontaktować się z nami (najlepiej w ciągu 24 godzin od odbioru przesyłki) – wysyłając do nas mejla na adres: [email protected]

28. Jeśli kupujesz kilka produktów, możemy podzielić je na mniejsze przesyłki. W takim wypadku koszt dostawy, który podaliśmy Ci w podsumowaniu zamówienia, nie zmieni się.

29. Jeśli nie będziemy mogli zrealizować Twojego zamówienia, możemy zamiast tego zaproponować Ci inne produkty o takiej samej jakości, przeznaczeniu i cenie (świadczenie zastępcze). Możesz wybrać, czy przyjmujesz te produkty, lub możesz odstąpić od umowy.

[Podstawa prawna: art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta]

VI. Płatności – jak możesz zapłacić za zakupy

30. Ceny wszystkich produktów w naszym sklepie podajemy w złotych polskich. Podajemy ceny brutto, czyli takie, które zawierają podatek VAT. Cena produktu nie zawiera kosztu przesyłki.

31. Za zakupy możesz zapłacić na kilka sposobów:

  • - online przelewem natychmiastowym, kartą lub Blikiem przez Przelewy24 (przedpłata),
  • - tradycyjnym przelewem bankowym,
  • - w formie płatności odroczonej PayPo online przez Przelewy24 (przedpłata),
  • - gotówką (przy odbiorze),
  • - karta (przy odbiorze).

Pamiętaj!

W przypadku niektórych płatności obowiązują Cię limity. Jeśli płacisz:

  • blikiem online przez Przelewy24: 1000 zł,
  • gotówką i jesteś osobą fizyczną: 20 000 zł
  • gotówką i jesteś przedsiębiorcą: 15 000 zł

32. Faktury wystawiamy i przesyłamy w formie elektronicznej. Gwarantujemy autentyczność ich pochodzenia oraz integralność treści.

33. Każdą fakturę elektroniczną dostarczymy na adres mejlowy, który nam wskażesz, lub który podajesz podczas rejestracji. Jeśli zmieniasz adres mejlowy – powiadom nas o tym pisemnie lub mejlowo. Jeśli tego nie zrobisz, wiadomości, które wyślemy na Twój dotychczasowy adres mejlowy będziemy traktować jako prawidłowo doręczone.

34. Nie odpowiadamy za błędne dane na fakturze, jeśli takie dane wskażesz podczas rejestracji lub gdy składasz zamówienie.

35. Za każdym razem, kiedy składasz zamówienie, możesz zrezygnować z faktury elektronicznej. Jeśli to zrobisz, wystawimy i wyślemy Ci fakturę w formie papierowej.

36. Jeżeli odstąpisz od umowy lub kiedy pozytywnie rozpatrzymy Twoją reklamację, w której wybrałeś zwrot środków takiego zwrotu dokonamy metodą w jakiej płatność została wykonana.

VII. Treści cyfrowe – na jakich zasadach je sprzedajemy

37. Kiedy sprzedajemy Ci treści cyfrowe, jesteśmy wyłącznie ich dystrybutorem. Nie jesteśmy licencjodawcą treści cyfrowych, które dystrybuujemy. Umowę licencyjną zawierasz z licencjodawcą.

38. Kiedy, podczas instalowania treści cyfrowych, akceptujesz umowę licencyjną – zawierasz umowę z licencjodawcą. Są też treści cyfrowe, które nie będą mieć takiej umowy – wtedy obowiązują zapisy ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

[Podstawa prawna: art. 65 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.]

39. Gdy sprzedajemy Ci treści cyfrowe na nośniku materialnym, odpowiadamy tylko za wady nośnika, na którym ta treść jest utrwalona – na przykład płyty CD. Nie odpowiadamy za wady treści na tym nośniku.

40. Za wady treści cyfrowych, które przekazujemy w formie kluczy aktywacyjnych, odpowiada licencjodawca tych treści.

41. Jeśli robisz zakupy prywatne i kupujesz treść cyfrową, która nie jest zapisana na nośniku materialnym, możemy – za Twoją zgodą – dostarczyć Ci tę treść zanim upłynie termin 14 dni na odstąpienie od umowy. Dzięki temu możesz od razu korzystać z treści, którą kupujesz, ale jednocześnie nie możesz jej już zwrócić – Twoje prawo do odstąpienia od umowy wygasa.

[Podstawa prawna: art. 38 pkt 13 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.]

42. Jeśli robisz zakupy prywatne i kupujesz od nas nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe, które dostarczymy Ci w zamkniętym opakowaniu, i je otworzysz – nie możesz ich już zwrócić – Twoje prawo do odstąpienia od umowy wygasa.

[Podstawa prawna: art. 38 ust. 9 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.]

VIII. Prawo do odstąpienia od umowy – jak możesz zrezygnować z zakupu

43. Jeśli robisz zakupy prywatne i zawierasz umowę na odległość – to znaczy, kupujesz produkty w naszym sklepie – możesz odstąpić od umowy zawartej na odległość i zwrócić swoje zakupy. Zasady, które opisujemy w tym rozdziale, dotyczą Cię tylko w takim przypadku.

44. Możesz zgłosić zwrot – czyli odstąpić od umowy – w ciągu 14 dni od kiedy odbierzesz produkt (Ty, lub osoba, którą wskażesz, inna niż przewoźnik). Nie musisz podawać przyczyny.

45. Oświadczenie o tym, że odstępujesz od umowy, możesz wysłać:

  • mejlem na adres: [email protected];
  • pocztą na adres: TopOkazje sp. z o.o., ul. Bojemskiego 25, 42-202 Częstochowa – możesz skorzystać ze wzoru, który znajdziesz na naszej stronie: www.topokazje.pl/zwroty-i-reklamacje.

46. Nie możesz zwrócić produktu i odstąpić od umowy, jeśli:

  • za Twoją zgodą wykonaliśmy w pełni usługę i poinformowaliśmy Cię przed rozpoczęciem świadczenia, że po tym jak je spełnimy, utracisz prawo do odstąpienia od umowy;
  • za Twoją zgodą dostarczyliśmy Ci treść cyfrową przed upływem terminu na zwrot i poinformowaliśmy Cię, że utracisz do niego prawo – więcej na ten temat pisaliśmy w rozdziale VII: Treści cyfrowe;
  • kupujesz produkt, który przygotowaliśmy zgodnie z Twoją indywidualną specyfikacją lub na Twoje indywidualne potrzeby, na przykład komputer z indywidualnym montażem lub smartfon z grawerem;
  • kupujesz od nas nagrania dźwiękowe, wizualne albo programy komputerowe, które dostarczymy Ci w zamkniętym opakowaniu, a Ty je otworzysz;
  • dostarczyliśmy Ci produkt w zamkniętym opakowaniu ze względów higienicznych i zdrowotnych, a Ty je otworzysz;
  • wylicytowałeś produkt w drodze aukcji publicznej;
  • kupujesz produkt, który po dostarczeniu ze względu na swoją funkcję, zostaje nierozłącznie połączony z innymi rzeczami np. użyty tusz do drukarki.

47. Jeśli będziesz korzystać z produktu, który zwracasz – odpowiadasz za zmniejszenie jego wartości. Możesz używać produktu tylko po to, żeby sprawdzić jego cechy i funkcje.

Wskazówka: Większość produktów, które sprzedajemy w naszym sklepie, ma folie ochronne na wyświetlaczach i obudowach. Zalecamy, żeby nie zdejmować tych foli przez 14 dni – do momentu, aż postanowisz, ze nie będziesz zwracać produktu.

48.Produkt, który zwracasz, odeślij do nas jak najszybciej – do 14 dni od kiedy zgłosisz nam zwrot. Kiedy kupujesz produkt w zestawie z innym produktem, możesz zwrócić jedynie cały zestaw. Gdy odstępujesz od umowy sprzedaży, odstępujesz też od umów dodatkowych wobec tej umowy.

Wskazówka:

Jeśli kupisz smartfon, do którego w promocji dodaliśmy smartwatch za 1 grosz – zwracasz oba te produkty w zestawie,

49. Jeśli odstępujesz od umowy bez podania przyczyny (w terminie 14 dni), ponosisz koszty bezpośredniego odesłania (zwrotu) nam produktu.

50. Jeśli przy składaniu zamówienia wybierzesz inny sposób dostarczenia produktów niż najtańszy, zwykły, oferowany w naszym sklepie – zwracamy Ci koszty tylko tego najtańszego sposobu dostarczenia przesyłki.

IX. Reklamacje – jak możesz je składać

51. Jeśli kupisz od nas produkty, masz prawo złożyć reklamację.

52. Reklamację produktu z tytułu rękojmi możesz nam złożyć w dowolnej formie. Zalecamy, żebyś zgłosił ją mejlowo, na adres: [email protected] Dzięki temu będziemy mogli szybciej rozpatrzyć Twoje zgłoszenie.

53. Jeśli zgłaszasz reklamację za pomocą mejla, zaczekaj, aż dostaniesz od nas wiadomość z instrukcją. Kiedy przyjmiemy Twoją reklamację, wyślemy Ci wiadomość mejlem. Podamy w niej Twój numer zgłoszenia (numer XRD) oraz instrukcję, co zrobić dalej.

54. Twój numer zgłoszenia (XRD) jest ważny przez 7 dni. Jeśli wyślesz produkt po tym terminie, możemy mieć problem z jego identyfikacją.

55. Reklamowany produkt prześlij na adres: TopOkazje sp. z o.o., ul. Bojemskiego 25, 42-202 Częstochowa.

Wskazówka:

Żeby przyspieszyć reklamację, na przesyłce zapisz swój numer zgłoszenia (numer XRD)

56. Gdy rozpatrzymy Twoją reklamację możemy wysłać Ci dokument z wynikiem ekspertyzy serwisowej.

57. Reklamowany produkt odeślemy do Ciebie kurierem bezpłatnie.

58. Kiedy przyjmiemy od Ciebie produkt w naszym serwisie, wydamy Ci potwierdzenie przyjęcia serwisowego.

59. Produkt możesz odebrać w ciągu 30 dni, od kiedy powiadomimy Cię, że rozpatrzyliśmy reklamację. Jeżeli tego nie zrobisz, wyślemy Ci wezwanie i wyznaczymy kolejny termin 14 dni na odbiór produktu. Po tym czasie będziemy mogli naliczyć Ci opłatę za każdy miesiąc przechowywania sprzętu. Opłata ta wynosi 5% aktualnej stawki za 1m2 powierzchni magazynowej w Częstochowie.

60. Większość produktów, które oferujemy w naszym sklepie, jest objęta gwarancją producenta, importera lub naszą. Warunki gwarancji znajdziesz w karcie gwarancyjnej produktu. Masz prawo skorzystać z gwarancji na produkt, nawet jeśli przy zakupie nie otrzymasz karty gwarancyjnej. Postanowienie to nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza Twoich uprawnień, które wynikają z praw konsumenta i przepisów o rękojmi.

61. Jeżeli na karcie produktu opisaliśmy wadę, jaką ma produkt, to jesteśmy zwolnieni od odpowiedzialności z tytułu rękojmi za opisaną wadę.

[Podstawa prawna: art. 577 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny.]

63. Jeśli robisz zakupy prywatne, masz prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, możesz w tym celu:

[Podstawa prawna: ustawa z dnia 23 września 2016 roku o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.]

X. Prywatność i dane osobowe – jak przetwarzamy i dbamy o Twoje dane

65. Twoje dane osobowe przetwarzamy zgodnie z obowiązującym prawem i naszą polityką prywatności. Politykę prywatności znajdziesz w załączniku do tego regulaminu.

66. Przetwarzamy Twoje dane osobowe, gdy:

  • robisz zakupy w naszym sklepie. Twoje dane przetwarzamy gdy obsługujemy transakcje i usługi, z których korzystasz podczas zakupów;
  • korzystasz z innych usług, które są dostępne w naszym serwisie;
  • wyrażasz zgodę na działania marketingowe – aby przedstawić Ci treści dopasowane do Twoich potrzeb;
  • mamy prawnie uzasadniony interes, aby Twoje dane przetwarzać (np.: kiedy występujesz do nas z roszczeniami).

67. Swoje dane podajesz nam dobrowolnie. Pamiętaj, że jeśli ich nam nie podasz, nie będziemy mogli zaoferować Ci swoich produktów i zrealizować usług.

68. Administratorem Twoich danych osobowych jest TopOkazje sp. z o.o. z siedzibą w Częstochowie przy ul. Bojemskiego 25, 42-202 Częstochowa. Nasze szczegółowe dane znajdziesz w pierwszym punkcie tego regulaminu.

69. Zawsze masz prawo dostępu do swoich danych osobowych – w granicach przewidzianych przepisami prawa. Możesz je sprostować, usunąć, ograniczyć ich przetwarzanie, wnieść sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych. Masz też prawo, aby przenieść swoje dane oraz złożyć skargę do organu nadzorczego. Masz prawo cofnąć swoją zgodę w dowolnym momencie, co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania Twoich danych, przed jej wycofaniem.

70. Zasady zgodnie z którymi przetwarzamy Twoje dane osobowe opisaliśmy w Polityce Prywatności. Wejdź na stronę: topokazje.pl/polityka-prywatnosci. Pod tym adresem znajdziesz naszą klauzulę informacyjną oraz szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych, w tym informacje o prawach, które Ci przysługują.

XI. Zmiany regulaminu – w jaki sposób możemy zmienić te zasady

71. Jeśli zmienimy ten regulamin, udostępnimy go w naszym sklepie co najmniej 7 dni przed tym, od kiedy nowy regulamin zacznie obowiązywać. Wyjątkiem jest sytuacja, w której:

  • natychmiastową zmianę wymusza na nas obowiązek prawny lub regulacyjny;
  • chcemy chronić Cię przed oszustwami, złośliwym oprogramowaniem, spamem, naruszeniem danych lub innymi zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa.

72. Jeśli masz konto w naszym sklepie, o zmianie regulaminu poinformujemy Cię, kiedy następnym razem się zalogujesz. Poprosimy Cię wtedy o akceptację zmian w regulaminie. Zmiany w regulaminie zaakceptujesz poprzez kliknięcie w polu tego komunikatu. Jeśli nie zaakceptujesz tych zmian, nie będziesz mógł dokonać zakupu. W takiej sytuacji możesz kontynuować zakupy w naszym sklepie bez zalogowania, zgodnie z naszym regulaminem.

73. Zamówienia, które złożysz przed tym, jak w życie wejdzie nowy regulamin, zrealizujemy zgodnie z wcześniejszymi zasadami.

74. Zmiana regulaminu nie narusza praw nabytych użytkowników, którzy korzystają z naszego sklepu.